Anne Mirthe

Delen
Picture of Anne Mirthe

Anne Mirthe

Tel je geld van Annelou van Noort boek review: hét zakgeld boek voor kinderen

Boek review Tel je Geld Annelou van Noort

Het werd weer eens tijd voor een boekreview, want sinds de laatste keer zijn er weer een aantal mooie exemplaren op de markt gekomen. Zoals je wellicht weet zijn de meeste blogs die hier op de Spaarpodcast verschijnen voor de young professionals en frisse dertigers om te motiveren om slim met geld om te gaan, nu en in de toekomst. Maar waarom zou je dit pas doen als je al middenin het leven staat? Annelou van Noort heeft een doe-boek, Tel je geld*, gemaakt voor de kleintjes die hun eerste zakgeld krijgen. Zo wordt er vanaf jongs af aan al aandacht besteed aan het omgaan met geld en dat het blijkbaar toch niet zomaar aan de boom groeit.

Annelou van Soort

Wie is Annelou van Noort

Gemiddeld gezien krijgen kinderen vanaf hun zesde levensjaar een klein zakcentje zodat het kind kan leren omgaan met geld. Maar alleen door het geven van geld en een aantal regels leert het kind nog niet alle ins en out van geld en de waarde hiervan. En daarom heeft Annelou van Noort het boek Tel je Geld geschreven.

Zelf is ze moeder van drie kinderen wat deels de inspiratie is geweest voor dit boek, maar daarbij is ze ook ondernemer en heeft ze een grote passie voor leren en ontwikkelen. Dit combineert ze maar al te graag met geldzaken. Op haar website biedt ze dan ook verschillende trainingen, workshops en boeken aan die kinderen, professionals en ouderen op het juiste pad zetten als het gaat om geld. Ze gelooft erin dat ondanks wellicht een minder positief verleden, je een nieuwe start kan maken met je geldzaken en dat iedereen een positieve relatie met geld kan hebben.

Ze draagt graag bij aan de ontwikkeling van een ander, en waar kun je nou meer impact maken dan bij een kind? Als ze op jonge leeftijd al de juiste mindset meekrijgen over geld, kan dit op latere leeftijd veel zorgen voorkomen. En omdat niet iedere ouder zelf de juiste kennis in huis heeft om dit aan het kind te leren, heeft Annelou van Noort het boek Tel je Geld geschreven.

Meer weten? Luister dan ook de podcastaflevering van Robin met Annelou van Noort.

Tel je geld review

Goed, het is dus niet per se relevant voor de dertigjarige die midden in het aankoopproces van een huis zit, of een voor een starter die een eigen onderneming naast zijn baan wilt opzetten. Maar toch wilden we dit boek onder de aandacht brengen bij jullie als lezers. Want wellicht heb je net een kleine rondlopen, zie je dat in de nabije toekomst wel voor voor je of heb je een leuk nichtje die straks haar eerste zakgeld zal ontvangen.

Tel je geld is een doe-boek voor kinderen vanaf groep 5 van de basisschool wanneer ze net het eerste zakgeld hebben ontvangen. Voor ons volwassenen heeft het begrip geld al een volledige betekenis, voor een kleine van een jaar of 8 is dit nog relatief nieuw en minder definitief. Het boek Tel je geld helpt het kind een beter begrip te krijgen bij het concept geld en wat de waarde hiervan is. Aan de hand van verschillende opdrachten leren kinderen doelen stellen met het zakgeld, ze leren begrijpen dat er geen oneindige toevoer van geld is en dat je dus soms zult moeten sparen voor dingen die je op je verlanglijstje hebt gezet.

Het is vooral een doe-boek voor je kind, maar je kunt het ook altijd nog samen invullen mocht je zien dat er keuzestress bij de kleine begint op te spelen. Daarbij zijn de opdrachten aangevuld met informatieve wist-je-datjes en kunnen afspraken rondom het zakgeld ook worden opgeschreven. Het is een leuk boek voor het kind doordat verschillende lijstjes steeds verder kunnen worden ingevuld waardoor het boekje niet in een ruk is uitgelezen en afgewerkt.

Tel je geld kinderboek

Waarom je tel je geld in je boekenkast wilt hebben staan

Het mag dan wel niet een boek zijn voor ons als volwassenen, maar zelf heb je er wel baat bij dat de kleine prins/prinses die je aan het opvoeden bent, later ook goed met geld kan omgaan. Het is een leuke interactieve manier om met je kind over geld te praten en afspraken te maken over wat wel en niet mag worden gekocht met het zakgeld. Online zijn de reviews over Tel je geld ook positief en wordt er gesproken over duidelijke uitleg, mooie vormgeving en overzichtelijke templates. Wist je trouwens dat Annelou de prijs van het boek bewust laag heeft gehouden, zodat het gemakkelijk als cadeautje aangeschaft kan worden? Al met al is het een leerzaam boekje waar de kleintjes van deze wereld een goede start mee kunnen maken!

Het boek bestellen kan via haar www.annelouvannoort.nl of via Bol.com*.

Benieuwd naar financiële boeken voor volwassenen? Bekijk dan eens onze review van de Beleggingsillusie of Rich dad Poor dad!

Deel met je vrienden: